Šta sam tebi ja?

Published 16. децембра 2014. by Tangolina

Sad znam.

Ništa.

Malena šarena laža kojom se uljujkuješ pred san. Deo nekog zamagljenog sna koji se plašiš da dosanjaš.

Pričamo ponekad. Pažljivo biram reči da te ponovo ne oteram velikim rečima o onome što osećam. Strahujem da ubrzani otkucaj srca vidno pomeraju moju majicu tvoreći ogromne talase i potrese koje osetiš i sa druge strane žice. Strahujem i da će da iskoči, ako nikako drugačije na usta, sve ušuškano u potoke onih strašnih reči koje zvuče kao obaveza, a govore o spajanju potoka u neke mirne tekuće vode.

Kad smo zajedno milujem te, dodirujem, kao da više neću imati prilike za to. Rekla bih ti štošta, ali zatrpavam srce rečima pokušavajući da udahnem tvoj ritam življenja.

Dok čekam da se setiš telefona (ili mene?), razmišljam gde smo zapeli.

Gde se dedoše množine u kojima nas nalaziš, gde nedostajanje? Kako smo ponovo dospeli u more tišine, i kako ponovo dižemo zid ćutanja?

Postaje sve jasnije da smo nas dvoje samo dve obale. Obale iste reke, koja je čas široka kao more, čas se skupi u tanušnu nit tako da u oku običnog posmatrača mi postojimo kao jedna celina.
Pokušavali smo se spojiti, više nego jednom, ali nema tog mosta koji može da se gradi samo sa jedne obale. Nešto je uvek nedostajalo. Okrećem se i gledam ka izvorištu, i vidim kako štrče napola izgrađeni mostovi sa obe obale, isuviše daleko jedan od drugog. Lepi, velelepni, poneki obični, svaki na svoj način lep, svaki na svoj način urušen…

Otičeš od mene, ostavljaš neznatnu vodu da me muti, uvrće…da lebdeći zarobljena u sopstvenim virovima ostanem u mestu, čekajući, nadajući se da ćemo ovaj put, pravovremeno, istovremeno, graditi neki lepši velelepniji most koji će nas konačno spojiti onako kako smo se u svojoj udaljenosti približavali pričom i maštanjem.

Pokušavaš rečima da izgradiš most, na obali koju si potkopao i koja se odvaja od sebe same. Kao i mnoge druge reke i naša je izgleda došla do okeana – ili smo se mi toliko razdvojili da se sa jedne obale više ne dobacuje druga?

„Kad si uz mene, spokojan sam
kao da nikad nećeš otići, ali odeš,
pa mi bude kao da se nikad nećeš vratiti.
Ne smem da dopustim da mi nedostaješ,
ne bih mogao podneti sebe bez tebe,
znam kakav sam kad me ovde boli.

Kad si uz mene, puno mi je srce,
ali odeš, pa mi duša bude prazna.
Uzalud smišljam način da odrastem,
da umem da budem bez tebe
dok stvari ne dođu na svoje mesto
i ti na svoje kraj mene i u meni.

Kad si uz mene, milujem te
kao da nikad više neću imati priliku za to,
zagrlim te toliko snažno da strepim da ćeš reći
ti si lud, kosti ćeš mi polomiti, a ti trpiš,
pa kad te pustim da uzmeš vazduh
kažeš ipak ti mene voliš.
Okreneš se, odeš,
a ja ne znam šta ću s rukama,
usnama, očima, srcem, dušom…

Kad si uz mene, imam ideju kako da spasem svet,
imam plan za svaki dan dok je sveta i veka,
imam volje, imam snage, imam tebe i sebe,
ali odeš, pa se svet, ovaj moj
i onaj što koristi ostatak sveta, sruši,
nemam ideje, ni planove,
nemam volje, ni snage,
nemam tebe, ni sebe,
pa mi nedostaješ,
uprkos tome što dobro znaš
da ne mogu podneti sebe bez tebe.
Znaš kakav sam kad me ovde boli.“

Goran Tadić, Kad si uz mene i kad odeš

26 comments on “Šta sam tebi ja?

  • Draga Tangolina, u svojim postovima ti stalno otkrivaš dva velika dara: dar da tako snažno osjećaš i dar da to opišeš. a dio o mostovima i obalama, mostovima samo s jedne obale koji strše – to je zbilja za pamćenje

  • Uh… gde me neđe! 🙂
    Odavno neke stvari znam napamet. Hvala na potsetniku Tangolina!
    Evo pozdrava u vidu citata! 🙂

    „Tako, svuda na svetu, gde god se moja misao krene ili stane, nailazi na verne i ćutljive mostove kao na večitu i večno nezasićenu ljudsku želju da se poveže, izmiri i spoji sve što iskrsne pred našim duhom, očima i nogama, da ne bude deljnja, protivnosti ni rastanka.“

    „Naposletku, sve čim se ovaj naš život kazuje – misli, napori, pogledi, osmesi, reči, uzdasi – sve to teži ka drugoj obali, kojoj se upravlja kao cilju, i na kojoj tek dobiva svoj pravi smisao. Sve to ima nešto da savlada i premosti: nered, smrt ili nesmisao. Jer, sve je prelaz, most čiji se krajevi gube u beskonačnosti, a prema kom su svi zemni mostovi samo dečije igračke, bledi simboli. A sva je naša nada s one strane.’

    (Ivo Andrić – Mostovi)

    • Hvala Wizarde, evo da onda i ja tebi zahvalim citatom…neko drag me u njemu našao..

      U meni večeras jedna reka
      razbila ogromna brda daleka,
      muči se, urliče,
      razmiče klance
      i kida svoje zelene lance
      i rije kroz moje srce i peče
      i kroz oči mi kipi i teče.

      U tebi večeras ta ista reka
      čudno je meka.
      I čas je zlatna.
      I čas je plava.
      U njoj se tišina odslikava.

      Svako u sebi reke druge
      pod istim mostovima sretne.
      Zato su naše sreće i tuge
      uvek drukčije istovetne

      “ Pod starim mostom“ Miroslav Mika Antić

  • И река и обала не може се бити. Али се може чезнути…
    Поздрав, Т.

    …“Некада ништа не остане од пламена

    Осим – Ништа

    Дуг мост од хладног камена

    Преко којег се тишина смуца

    И – Ништа

    Из нових љубави древне чежње цвиле

    И када су копниле највише ту су биле“…

  • Веома емотивне слике.
    Ништа тужније од порушених и недовршених мостова… у близини таквих призора и вибрација једино нада одбија да потоне.

    • Извини…овде обично истресем све што не ваља да бих могла даље… Прескочи ме пред спавање и загрли оно чедо које имаш 🙂 љуббб

  • Slušaj me sad, ovako, prednovogodišnje – jednom davno, ne sećam se kad, a ima tome sigurno više od dve godine, napisala ja pesmu za mog Kapetana, al posvetila je mudro mojoj Palčici Jeji…. jer Jeja postoji i dan danas i uvek mi je zaista lepo kad sam sa njom, a Kapetan je shvatio da je i njemu lepo kad smo zajedno, čak me i zvao i pisao o tome, al ja mu rekla, a istina je živa – slušaj bre Kapetane, shvatila sam da mi je lepo i kad smo razdvojeni, od blata me pravi i sliku mi ljubi 🙂 E, tako i ti! Želim da ti bude lepo, uvek jer samo lepotu zaslužuješ draga, lepa i mila Tangolinice :*

    Pesma za JeJu ili Lepo nam je kad smo zajedno, kažeš

  • Драга Наташа, сад тек видим да сам ти одговорила на другом месту, али свеједно. Морамо направити да нам увек буде лепо 😉

  • Постави коментар